sol, snö eller mittemellan


Vad hände? Höstterminen drog igång igår och helt plötsligt blev det suuuperkallt, regnigt & mörkt tidigt på kvällen.. Fick en chock när jag klev ut från kupolen idag efter stängning och det var mörkt ute! Åh buu, antingen ska det vara sol - eller snö! inget mittemellan.

börjat min 4e termin nu, halva vägen kvar med andra ord tills jag är sjuksköterska. åh va jag längtar efter att bli färdig och få legitimationen. blir praktik 10 veckor på medicinkliniken på falu lasarett, spännande. varit och hälsat på där idag och imorgon blir första arbetsdagen :) kommer nog bli kanon.


hade en riktigt bra avslutning på 'sommarlovet' med en toppenhelg i venjan med älskling, martina & patrik. har spelat massa roliga spel, ätit god mat, druckit vin från morgon till kväll, sovit ut och haft det så himla najs! :) lite bilstrul på vägen hem vilket gjorde att jag och älskling fick lifta 1,5 mil till närmaste mack för att köpa olja, hoppa av, köpa skiten, lifta igen med oljedunken under armen, tillbaka till bilen, bil vill inte funka ändå, vinka och härja och stoppa bilar för att ragga startkablar, lyckades, rullade hemåt, nått fel igen - bil som låter som en trakor . . . aaaaah, så imorgon måste jag ta min och jonas lilla saab bäbis till doktorn och se vad den lider av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0