...


Uppe och häckar fast jag borde sova.. men som vanligt när jag måste sova utan min snygga pojkvän går jag aldrig och lägger mig, sängen är såå tråkig utan han i den!


Vart en sväng och hejat på mormor & morfar :) morfar åker till spanien imorgon, jag vill också! Sen var jag och handlade, alla möjliga vitamintillskott, mineraler och en jävla massa grönsaker och frukt.. Var nog de första grönsakerna jag handlade hem till de här hushållet.. jag hatar grönsaker! Men var och kollade vitamin/mineral halterna i kroppen igår och jag hade brist på en himla massa, inte konstigt att jag är förkyld typ året unt och trött som ett as jämt. Att träna regelbundet, dricka alkohol nån/några gånger i veckan och aldrig äta frukt & grönt är ingen kombination kroppen gillar. Jag gick friskvårdslinjen på gymnasiet, pluggar till sjuksköterska nu, läst massa kurser om kroppen/hälsa/kost/sjukdomar, tränat hela mitt liv och vet alltså precis vad som är bra och inte bra, så sköter jag ändå inte min kropp på bästa sätt. Men nu ska de bli ändring, ska knapra tillskotten i alla fall, för att äta grönsaker kommer hålla i sig i kanske 3 dagar? Hoppas jag blir piggare! Så till kvällsmat idag blev det räksallad med spenat, ärtskidor, tomat, champinjoner, oliver, avokado, morötter & feta ost. Gott? Inte speciellt upphetsande, som en klasskompis kommenterade sin matlåda idag! Räkorna och feta osten isåfall, allt som inte var grönsaker med andra ord ;) Pommes, kött och bea är godare om man säger så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0