för er skitsnackare!

*


Jag blir sjukt less när folk ska lägga sig i. Tar de här en gång för alla slipper ni gissa.
Mitt senaste förhållande varade i 1,5 år, jag tröttnade för ca en månad sedan och det
blev slut på riktigt mellan oss. Kanske var det något undermedvetet som gjorde att jag valde
att göra slut. Vi hade pratat om att flytta ihop när han hade tagit studenten, och
nu när den studen var inne kände jag bara nej, jag vill inte bo ihop och leva med den här killen
för resten av mitt liv. Jag förtjänar bättre, det här kan fan inte va meningen med mitt liv!
Det visade sig stämma fick jag reda på nyligen . . .

Andreas var konstant otrogen hela de sista året.
Jag visste inte ett piss eftersom jag tyckte vi var med varann hela hela tiden. Han har
bott gratis hos mig hela förhållandet, jag & min familj har ställt upp till tusen för honom.
Men de få stunder han var utan mig passade han på att ligga med en gravid, en kompis
syster, en kompis kusin, på studentkryssning o gud vet allt, och det värsta är att han varje
gång kommit hem till mig samma kväll eller dagen efter, och låtsas som allt var som vanligt.
Jag fattar inte hur man kan leva med detta på sitt samvete . . ? jag kom på honom en gång någon
vecka innan vi skulle åka på våran första utomlandsresa till Thailand, en resa vi betalt 30 000
för, men han körde bortförklaringar hit o dit och till slut trodde jag på honom, för jag är en
jävligt ärlig människa och säger folk en sak så tror jag ju att det är så. Om jag bara hade
hade lämnat den här idioten då? Och ni som känner mig vet hur han varit mot mig, sjukt
kontrollerande, har knappt fått ha någon kontakt med gamla killkompisar, inte gått ut
på krogen utan honom . .  Och de värsta är att han hela tiden har sagt "känner du att du dras
till andra så måste du lova att göra slut först". Men den regeln gällde tydligen bara mig . .
Och jag kan inte vara sur på tjejerna han varit med, även fast dom visste att han hade mig,
för det är hans jävla ansvar att hålla sig trogen när han kliver in i ett förhållande. Men
ändå så är jag rädd för mig själv, rädd för hur jag kommer reagera när jag ser någon av dem
ute . . jag är inte stor och stark men jag lovar att jag skulle kunna genomföra det mesta
med hjälp av all jävla ilska jag har inom mig. Men för din skull mamma så ska jag försöka hålla mig
ifrån frestelsen. Vilket innebär att jag lär hålla mig från alla offentliga platser typ, ni som
känner er träffade kan hålla tummarna för att era näsor förblir raka . .

Och grejen är den att killar som Andreas alltid hittar någon ny, jag kommer nog snart
se honom hand i hand med någon ny, och den dagen hoppas jag att jag kan skratta åt
den där stackars tjejen som tror att hon är den som kan få honom att hålla sig trogen,
för lyckades inte jag med det så kommer ingen lyckas.

Ibland kan jag känna, fan att inte jag var lika jävlig som han och tog mina chanser
jag hade. Fast ändå är jag jävligt nöjd med att säga att jag var trogen till tusen, jag kan gå ur
förhållandet med huvudet högt och inte vara den som folk ser ner på.


*


Kommentarer
Postat av: mandy.

i love you! <3

2010-08-18 @ 20:55:45
Postat av: JAG

and I love you dear! <3

2010-08-18 @ 21:15:18
URL: http://johannaaalindberg.blogg.se/
Postat av: Annanas

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3



2010-08-18 @ 22:07:55
Postat av: J

GO GIRL!

2010-08-18 @ 22:39:38
Postat av: Anonym

vi står alla bakom söder!! cry a river för fan...

2010-08-19 @ 01:31:59
Postat av: Anonym

Jag stöttar dig till tusen, även om vi måste slåss ;) älskar dig <3

2010-08-19 @ 08:23:27
URL: http://tildaalindberg.blogg.se/
Postat av: Lovajjs

Bra skrivet Johanna! Love you!

2010-08-19 @ 19:30:45
Postat av: Anonym

känner ni?:S de luktar fan turk!!!! xDjohanna de måste va av dej!

2010-08-20 @ 12:59:47
Postat av: Anonym

känner ni?:S de luktar fan turk!! xD de måste va av johanna!! BLÄÄÄ

2010-08-20 @ 13:01:11
Postat av: Tessan

Fin blogg!!:)

2010-08-20 @ 13:28:07
URL: http://tessanaslin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0