mums


den här dagen har det inte hänt speciellt mycket. fick skjuts av mamma till jobbet. jobbade 10-18, åkte hem och bakade god efterrätt till oss som vi åt tillsammans med glögg när vi pyntade granen :)) eller lina pyntade granen. kollade på bonde söker & duschat. nu är kvällen slut, jag ska försöka somna, ska upp 7 imorn o till svea och träna med mamma innan jobbet, usch :p nejdå, skönt efteråt för man blir riktigt pigg av att träna på morgonen. sen är det jobb som vanligt 10-18 och efter det ska jag o linus vara barnvakt.



förresten ni måste göra efterrätten jag gjorde idag, hur lätt som helst! :)

ROCKY ROAD

ingredienser:
till ca 4 personer
200 g mjölkchoklad
10 st dumlekolor
8 marsmallows som man klipper i ganska små bitar
lite jordnötter

man kokar upp vatten i en kastrull och smälter chokladen & dumle i en skål över vattnet. när det har kokat ihop rör man ner nötterna och marsmallowen i röran & sen häller man snabbt ut smeten på ett bakplåtspapper. och sen ska det stå i kylskåpet i typ 30 min innan man tar ut det och skär upp det i bitar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0