måndag 29/12


hello, haft väldigt lite tid för bloggen. har iaf kommit hem från lofsdalen :( det är synd för jag skulle kunna stanna minst en månad utan att tröttna på det ändå ganska enformiga fjällivet :p men såå sköna. längskidor, snowboard, prommenader, skoter, bastu, brasa, godis, mjukiskläder, sockor osv osv. vi kom igår em, stannade en dag mer än planerat för att jag skulle hinna ta skoterkörkort :) fick det i julklapp av mormor & morfar förra året i julklapp men jag kom aldrig till skott med att ta det då pga av jobb. men nu har jag det iaf :D 28 av 28 rätt dessutom, woho! fick gå en lite snabbvariant av kursen för det skulle egentligen ha slutat ikväll men jag gick bara på teorin i lördags kväll, sen kom examinatorn hem till våran stuga på söndag morgon så gjorde jag det då innan vi åkte hem. skönt att det var avklarat :)

julen och hela veckan där uppe har vart underbar. i tisdag fyllde jag ju som sagt 19 så då var vi på puben trappers och åt pizzabuffé :) och på julafton var det de vanliga mysiga med god mat, tomte, presenter & gemenskap. var även tomte hos bergenströms, där dom krävde att dom skulle ha en tomte flicka så man fick väl ställa upp. paketen man fått i år har väl varit väldigt praktiska saker :p dammsugare, micro, elvisp, vattenkokare, brödrost. smörgåsjärn, stekpanna, kastruller, glas, skålar, filtar, handdukar, kokbok and so on :) men mycket bra, slipper jag köpa dessa 'tråkiga' saker för mina egna pengar. perfekt att flytta precis efter jul :D roligare saker som jag fick var parfymen, pengar, presentkort, pyjamas, smink :)




                                                                           


på juldagen så skulle lofsdalen få visa vad det går för, jag & anna hade bestämt sen länge att vi skulle ut och partaja i lofsi. det blev jag, anna & kusin alex :) viktor och henrik var tyvärr sjuka så vikor blev chaffis. vi hamnade hur som hellst på tuppen :p det var liveband som spelade riktigt bra musik, mycket folk var det så vi hamnade vid ett väldigt off bord i nån typ av bur :p VIP! vi hade trevligt, och när alex försvinner kommer 2 stockholmare och sätter sig vid vårat bord, en vinprovare & en isspolare :p dom var roliga, fast lite konstiga, haha iaf gjorde dom våran kväll jätterolig. när tuppen ville stänga kl 2, så fortsatte vi en stund till i stockholmarnas stuga. dom trodde mer, vi ville bara ha en skoj kväll :D jag talade om för vinprovarn att allt vin smakar kiss & anna släppte bomben och berätta att hon va 2 barns morsa, haha. sen kom victor och hämtade oss halv 4!



                                             






så idag så började jag jobba igen, & på lunchen var jag & pappa till min lägenhet för att vara med på besiktingen. allt var bra & jag fick nycklarna på en gång så nu är den MIN! :D när jag kom hem efter jobb & träning idag har packat o packat o slängt massa grejor på rummet & tagit ner det som jag förvarat på vinden. det här kommer bli hur bra som hellst. men det blir nog först på torsdag som jag kommer flytta in på riktigt. är inte ledig förens då. men imorn blir det att köpa tv, gardinstänger och duschdraperi.

nu ska jag sova, bredvid min söta syster som visst ska sova över hos mig <3

Kommentarer
Postat av: Annanas



Vilken bilder.

Haha



Tack för en super trevlig kväll.

Jag vill komma och kika i din lägenhet sen också.

Puss puss

2008-12-30 @ 15:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0